Na osnovu svog broja tačnih odgovora sa testa pronađite nivo svog znanja u tabeli.
ANGLIAN NIVOI
Evropski standard -
CEF
Broj poena na testu
Početni 1
A1
0
Početni 2
A1
1-8
Srednji 1.1
A2
9-15
Srednji 1.2
A2
16-20
Srednji 2.1
B1
21-24
Srednji 2.2
B1
25-30
Viši 1.1
B2
31-34
Viši 1.2
B2
35-39
Viši 2.1
C1
40-45
Viši 2.2
C1
46-50
Proficiency 1
C2
preko 50
Proficiency 2
C2
Preko 50
U narednoj tabeli možete naći kratak opis nivoa.
A1
A2
B1
B2
C1
C2
Razumevanje govora
Mogu da razumem poznate reči i
najosnovnije izraze vezane za mene lično, moju porodicu i moje
okruženje, kada ljudi govore polako i jasno.
Mogu da razumem izraze i
najfrekventnije reči iz oblasti u vezi sa najosnovnijim ličnim i
porodičnim podacima, kupovinom, lokalnom sredinom, zaposlenjem. Mogu da
prepoznam glavne tačke u kratkim jasnim i jednostavnim porukama i
obaveštenjima.
Mogu da razumem poentu jasnog
standardnog govora o poznatim stvarima s kojima se redovno susrećem na
poslu, u školi, u slobodno vreme, itd. Mogu da razumem poentu mnogih radio i
TV programa o tekućim događajima ili na teme od ličnog ili
stručnog interesa kad je izlaganje relativno sporo i jasno.
Mogu da razumem duži govor i
predavanja i čak da pratim složeniju diskusiju ako je tema dovoljno
poznata. Mogu da razumem najveći deo TV vesti i programa o tekućim
događanjima. Mogu da razumem većinu filmova na standardnom dijalektu.
Mogu da razumem
duži govor čak i kad on nije jasno struktuiran i kada se odnosi samo
podrazumevaju, a ne iskazuju eksplicitno. Mogu da razumem TV programe i filmove
bez velikog napora.
Bez poteškoće razumem svaku
vrstu govornog jezika, u neposrednom kontaktu ili preko elektronskih medija,
čak i kad se iskazuje brzinom izvornog govornika, pod uslovom da imam
dovoljno vremena da se naviknem na akcenat.
Razumevanje teksta
Mogu da razumem poznata imena,
reči i veoma jednostavne rečenice, npr. u obaveštenjima i posterima
ili u katalozima.
Mogu da
čitam veoma kratke i jednostavne tekstove. Mogu da nađem
predvidljive informacije u jednostavnom svakodnevnom materijalu, kao što su
oglasi, prospekti, meniji, redovi vožnje i mogu da razumem kratka i
jednostavna lična pisma.
Mogu da razumem
tekstove koji uglavnom sadrže svakodnevni jezik i jezik sa posla. Mogu da
razumem opis događaja, osećanja i želja u ličnim pismima.
Mogu da
čitam članke i izveštaje vezane za probleme savremenog sveta u
kojima autor zauzima posebne stavove ili gledišta. Mogu da razumem savremenu
književnu prozu.
Mogu da razumem
duge i složene faktografske i književne tekstove, uočavajući
razlike u stilu. Mogu da razumem stručne članke i duža
tehnička uputstva čak i kad oni nisu u vezi sa mojom strukom.
Sa lakoćom
mogu da čitam gotovo sve vidove pisanog jezika uključujući
apstraktne, strukturne ili lingvističke tekstove, kao što su
priručnici, stručni članci i književna dela.
Interaktivni govor
Mogu da
razmenjujem informacije na jednostavan način ukoliko je druga osoba
spremna da ponovi ili parafrazira stvari sporije i da mi pomogne da
formulišem ono što pokušavam da kažem. Mogu da postavljam i da odgovaram na
jednostavna pitanja koja su od neposredne važnosti ili su vezana za veoma
poznate teme.
Mogu da
komuniciram u okviru jednostavnih i rutinskih zadataka koji zahtevaju
jednostavnu i neposrednu razmeru informacija o poznatim temama i
aktivnostima. Mogu da uspešno razmenim informacije u kratkim, svakodnevnim
razgovorima, mada obično ne mogu da razumem dovoljno da bih sam vodio
razgovor.
Mogu da se
snađem u većini situacija do kojih će verovatno doći za
vreme putovanja u zemlji u kojoj se govori strani jezik. Mogu da se
nepripremljen uključim u razgovor na teme koje su mi poznate, lično
interesantne ili se odnose na svakodnevni život (npr. porodica, hobi, posao,
putovanje i tekući događaji).
Mogu da
razmenjujem informacije sa izvesnim stepenom fluentnosti i spontanosti, koji
omogućavaju sasvim neometanu interakciju sa izvornim govornicima. Mogu
aktivno da učestvujem u raspravi u okviru poznatog konteksta i da pri
tome objasnim i potkrepim svoje stavove.
Mogu da se izražavam fluentno i
spontano, a da pri tome primetno ne
tražim odgovarajuće izraze. Mogu da koristim jezik fleksibilno i
efikasno u društvene i stručne svrhe. Mogu da precizno formulišem ideje
i mišljenja i da vešto povežem moj doprinos razgovoru sa doprinosima ostalih
sagovornika.
Bez teškoća mogu da
učestvujem u svakom razgovoru ili raspravi uz dobro poznavanje
idiomatskih ili kolokvijalnih izraza. Mogu tečno da se izražavam i da
precizno prenesem finije nijanse značenja. Ako imam problema mogu da se
lako, vešto povučem i preformulisanjem zaobiđem poteškoće da
to sagovornici jedva i osete.
Produktivni govor
Mogu da koristim jednostavne fraze i
rečenice da bih opisao gde živim i ljude koje poznajem.
Mogu da koristim niz fraza i
rečenica da bih na jednostavan način opisao porodicu i ostale
ljude, uslove života, školovanje i trenutni ili poslednji posao.
Mogu da povežem fraze na jednostavan
način da bih opisao iskustva i događaje, moje snove, nade i
ambicije. Mogu da ukratko izložim razloge i objašnjenja za stavove i planove.
Mogu da ispričam priču ili zaplet knjige ili filma i da opišem
svoje reakcije.
Mogu da izložim jasne, detaljne opise
u širokom dijapozonu tema koje su u vezi sa mojim domenom interesovanja. Mogu
da objasnim gledište o aktuelnom pitanju ukazujući na prednosti i
nedostatke različitih opcija.
Mogu da izložim jasne, detaljne opise
na složene teme i da pri tome integrišem podteme, razvijem konkretne
tačke i završim izlaganje sa odgovarajućim zaključkom.
Mogu da izložim jasan, povezani opis
ili argumentaciju stilom koji odgovara kontekstu i sa efikasnom logičkom
strukturom koja pomaže slušaocu da zapazi i zapamti značajne tačke.
Pisanje
Mogu da napišem kratku, jednostavnu
dopisnicu, da na primer pošaljem čestitku za praznike. Mogu da popunim
obrasce sa ličnim podacima, na primer da unesem ime, nacionalnost i
adresu na hotelskoj prijavnici.
Mogu da napišem kratke jednostavne
zabeleške i poruke koje se odnose na stvari koje su nam neposredno potrebne. Mogu
da napišem veoma jednostavno lično pismo, npr. da se nekome zahvalim na
nečemu.
Mogu da napišem jednostavan povezani
tekst na teme koje su mi poznate ili me lično zanimaju. Mogu da napišem
lična pisma sa opisom doživljaja i utisaka.
Mogu da napišem jasan detaljan tekst
o širokom dijapazonu tema koje su u vezi sa mojim interesovanjima. Mogu da
napišem sastav ili izveštaj u kome ću preneti informacije ili dati
razloge za ili protiv određene tačke gledišta. Mogu da napišem
pisma u kojima ću istaći lični značaj događaja ili
doživljaja.
Mogu da se izrazim u okviru jasnog,
dobro organizovanog teksta i da detaljnije izložim gledišta. Mogu da napišem
detaljna izlaganja u pismu, sastavu ili izveštaju i da pri tome istaknem ono
što smatram da su glavna pitanja. Mogu da napišem različite vrste
tekstova stilom koji odgovara čitaocu kojem se obraćam.
Mogu da napišem jasan, povezani tekst
u odgovrajućem stilu. Mogu da napišem složena pisma, izveštaje ili
članke koji izlažu temu putem efikasne logičke strukture koja pomaže
čitaocu da zapazi i zapamti značajne stvari. Mogu da napišem
rezimea ili kritike za stručna ili književna dela.